Δευτέρα 10 Νοεμβρίου 2014

Classics In Rotterdam: Trabant 601 Limousine (Standard)


PIECE OF THE BERLIN WALL

   Το "Classics In Rotterdam" είναι η νέα ενότητα του Garage Stories. Όλα τα αυτοκίνητα που θα παρουσιαστούν εντοπίστηκαν στους δρόμους του Rotterdam σε ένα επαγγελματικό ταξίδι και στην πλειοψηφία τους ήταν σε καθημερινή χρήση, για αυτό και τα περισσότερα δεν είναι treiler Queens, αλλά έχουν τα "παράσημα" τους. Δυστυχώς δεν είχαμε την δυνατότητα να παρακολουθήσουμε κάποια εκδήλωση κλασικού αυτοκινήτου ή να δούμε κάποια από τις αρκετές συλλογές αυτοκινήτων που υπάρχουν στην περιοχή, όμως και αυτά που είχαμε την τύχει να εντοπίσουμε ήταν αρκετά και άξια λόγου. 

   Τα σχέδια περιλάμβαναν άλλο όχημα για την πρώτη παρουσίαση της ενότητας, όμως η χθεσινή επέτειος δεν μας αφήνει και πολλά περιθώρια. Θα ξεκινήσουμε λοιπόν με ένα ιδιαίτερο αυτοκίνητο, σύμβολο της Ανατολική Γερμανίας, που παρότι δεν είχε και μεγάλη επιτυχία έξω από τις χώρες του πρώην Σοβιετικού μπλοκ κατάφερε να γίνει διάσημο σε παγκόσμιο επίπεδο. Φυσικά δεν λέμε για κανένα άλλο από το ιστορικό Trabant.


Trabant 601 Limousine (Standard)

   Η αλήθεια είναι ότι ένα Trabant στο σημερινό Rotterdam είναι ιδιαίτερα περίεργο θέαμα. Τουλάχιστον ένα τόσο παλιό, καθώς σε γενικές γραμμές η Γερμανία φαίνεται να πουλούσε και συνεχίζει να πουλάει πολύ καλά στις Κάτω Χώρες. Αυτό όμως με κάποιο τρόπο βρέθηκε εκεί, και μάλιστα σύμφωνα με τις πινακίδες του είναι και από τα πρώτα που βγήκαν από τη γραμμή παραγωγής.

   Το ενδιαφέρον της υπόθεσης όμως ήταν ότι το αμάξι αυτό έμοιαζε να είναι σε καθημερινή χρήση και το πιθανότερο είναι να συνεχίσει να κυλάει τους τροχούς του στους δρόμους του Rotterdam για αρκετό καιρό ακόμα.


Trabant 601 Limousine (Standard)

   Ας πούμε όμως και δύο λόγια για τα Trabant γενικά. Η αρχική ιδέα ήταν να δημιουργηθεί το αυτοκίνητο του λαού, για την Ανατολική Γερμανία όμως αυτήν τη φορά (μιας και η VolksWagen ήταν στα χέρια των Δυτικών). Όποτε έπρεπε να είναι ένα μικρό οικονομικό αυτοκίνητο, εύκολο στην επισκευή και με χώρους. Με κάποιο περίεργο τρόπο στα μυαλά των "συντρόφων" στα γραφεία σχεδιασμού τα παραπάνω μεταφράστηκαν στο Trabant. Ένα μικρό αυτοκίνητο (σχετικό είναι αυτό), με αμάξωμα από Duroplast, έναν δίχρονο κινητήρα (στην περίπτωση του 601 ήταν 594,5 κ.ε.), κίνηση μπροστά και δίπορτα αμαξώματα (sedan και station με τις ονομασίες Limousine και Universal αντίστοιχα). Εκτός των παραπάνω υπήρχε και ένα ειδικό αμάξωμα, συνδυασμός στρατιωτικού Kubelwagen και αυτοκίνητου παραλίας, για στρατιωτική/αστυνομική χρήση αλλά και για εξαγωγή (σύμφωνα με το wiki κυρίως στην Ελλάδα).

   Όπως και τα έχει το Trabi κέρδισε τη θέση του στην ιστορία, αφού έμεινε στην παραγωγή για περίπου 37 χρόνια (κυρίως βέβαια λόγω των εξαιρετικά δυσκίνητων διαδικασιών που επικρατούσαν στην GDR αλλά και στο πρώην Σοβιετικό μπλοκ γενικά), έγινε το σύμβολο ενός ολόκληρου έθνους και υπήρξε για δεκαετίες η μοναδική επιλογή για την πλειοψηφία των κατοίκων της GDR. Συνολικά βγήκαν από την γραμμή παραγωγής 2.818.547 οχήματα σε αυτές τις σχεδόν 4 δεκαετίες, με ελάχιστες διαφορές μεταξύ τους. 


Trabant 601 Limousine (Standard)
Πηγή εικόνας:  https://www.flickr.com/photos/62997566@N08/6279877056/in/photostream/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου