Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου 2016

Abandoned: Fiat 124 Sports Coupe BC



Fiat 124 Sports Coupe BC (1)

   Κάποια αυτοκίνητα μπορεί να μην είναι εξίσου όμορφα με θρύλους της αυτοκίνησης, ή αγαπημένα από πολλούς, όμως για κάποιο περίεργο λόγο στην δική σου καρδιά λένε πολλά. Κάπως έτσι είναι και η σχέση μου με τα Fiat Sports Coupe. Όσο δε συμπαθώ τα Spider, και όσο και να μ' αρέσουν μεν δεν θέλω να αποκτήσω δε, τόσο λατρεύω τα Sports Coupe. Και μάλιστα όλες τις γενιές του (εγώ διακρίσεις δεν κάνω). Η δική μου η σχέση με αυτά βέβαια ξεκίνησε πριν από πολλά χρόνια, όσο ακόμα ήμουν μαθητής του Δημοτικού.

   Ακριβώς δίπλα από το σχολείο υπήρχε μια εμπορία αυτοκινήτων. Όλα καλά μέχρι εδώ. Εκεί είχα δει πρώτη μου φορά Buggy και εκεί για κάποιο λόγο μου είχε τραβήξει την προσοχή ένα παλιό τετράγωνο τρίπορτο Civic, όμως αυτά είναι για άλλο άρθρο. Δίπλα λοιπόν από την έκθεση ήταν ένα οικόπεδο όπου έβαζαν τα αυτοκίνητα που δεν χώραγαν στην έκθεση και στο πεζοδρόμιο μπροστά. Εκεί, πίσω πίσω, ανάμεσα σε χόρτα και σκουπίδια είδα για πρώτη φορά ένα 124 Sports Coupe. Άσχημα τρακαρισμένο μπροστά, σκουριασμένο και στην ουσία κουφάρι βρίσκονταν για πολλά χρόνια εκεί περιμένοντας να φτάσει η ώρα του για το φορτώσει ο σκραπατζής στην καρότσα του. Για να πω την αλήθεια μου ήταν πολύ χτυπημένο, και εγώ πολύ μικρός για να ξέρω, όμως πλέον είμαι σχεδόν σίγουρος ότι ήταν ένα BC, ένα μπορντό BC. 

   Φυσικά το τι ήταν το έμαθα χρόνια μετά, και τότε ήταν που πραγματικά μου τράβηξε την προσοχή ως μοντέλο. Μάλιστα για μικρό χρονικό διάστημα είχε περιέλθει στην κατοχή μου ένα σάπιο CC, όμως από ότι φάνηκε δεν ήταν το τυχερό μου. Μπορείτε να φανταστείτε λοιπόν τη χαρά μου όταν ο φίλος μου Νίκος μου ανέφερε ότι βρήκε ένα 124 Coupe παρατημένο. Η αντίδραση ήταν άμεση, και λίγα λεπτά μετά βρέθηκα μπροστά σε αυτό το BC, ή βασικά σε ότι απέμεινε από αυτό.


Fiat 124 Sports Coupe BC (1)
Fiat 124 Sports Coupe BC (1)

    Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο ανήκει στην δεύτερη σειρά του δημοφιλούς Coupe και παρήχθη από το 1969 έως και το 1972 οπότε και αντικαταστάθηκε από την τρίτη σειρά γνωστή ως CC. Οι κωδικοί που αναφέρουν έχουν να κάνουν με τη σειρά, με το πρώτο γράμμα να αφορά τη σειρά (A,B,C) και το δεύτερο το Coupe αμάξωμα. Αντίστοιχα το Spider είχε κωδικούς όπως AS και BS.

   Σχεδιασμένο από τον Mario Boano (τουλάχιστον στην αρχική μορφή του) και βασισμένο στην 124 Berlina αυτό και το Spider (του Pininfarina το δεύτερο) συμπλήρωναν την γκάμα του 124. Η παραγωγή του πρώτου άρχισε το 1967 με το τελευταίο να περνάει τις πύλες του εργοστασίου το 1975. Οι πρώτες γενιές παρότι είχαν διαφορετικό σχεδιαστή (το Coupe ήταν εσωτερικό σχέδιο) το κοινό μπορούσε να εντοπίσει την συγγένεια από το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου, όπου κάποια βασικά χαρακτηριστικά και γραμμές ήταν όμοια. Από εκεί και πίσω βέβαια δεν υπήρχε σχεδόν τίποτα κοινό σε ότι είχε να κάνει με λαμαρίνες και trim. Εσωτερικά το Coupe είχε χώρο για τέσσερις επιβάτες (ακριβώς) ενώ ο πίνακας οργάνων έδειχνε τον Sport προσανατολισμό του αυτοκινήτου, όπως και την Ιταλική καταγωγή του. Στα μηχανικά μέρη συναντούσαμε τα σύνολα που υπήρχαν και στις Μπερλίνες της εταιρείας. Παρότι στα 8 χρόνια παραγωγής του μετράμε τρεις σειρές, στην πράξη υπήρξαν πολλές βελτιώσεις ανά το χρόνο. Εκτός από τα σήματα της Fiat το μοντέλο αυτό θα μπορούσαμε να το βρούμε και ως Seat, μιας και ήταν από τα μοντέλα για τα οποία η Ισπανική εταιρεία είχε πάρει άδεια παραγωγής από την Fiat.


Fiat 124 Sports Coupe BC (1)

   Το αυτοκίνητο αυτό δεν είναι ακριβώς παρατημένο. Βασικά βρίσκεται σε ένα οικόπεδο δίπλα σε συνεργείο Ιταλικών, αν θυμάμαι καλά, αυτοκινήτων. Αυτό μου δίνει την ευχαρίστηση τουλάχιστον ότι δε θα πάει χαμένο, αλλά θα χρησιμοποιηθεί για να μείνουν άλλα 124 Sports Coupe στο δρόμο. Το να αποκατασταθεί αυτό το ίδιο προσωπικά το θεωρώ αδύνατο, ή τουλάχιστον οικονομικά ασύμφορο. Φαίνεται ότι έχει περάσει δύσκολη ζωή, έχει πραγματικά πολλά σάπια (και όχι δεν είναι κλασικό σύμπτωμα των Ιταλικών, ή τουλάχιστον όχι μόνο αυτών), το ταμπλό είναι κατεστραμμένο και γενικότερα όλο το αμάξι καταρρέει. 

   Συνολικά και από τις τρεις σειρές παρήχθησαν πάνω από 270000 κομμάτια. Μπορεί να νούμερο να μην εντυπωσιάζει κάποιον που έχει συνηθίσει αμερικάνικους ρυθμούς παραγωγής, όμως για ευρωπαϊκό μοντέλο και μάλιστα Coupe είναι αρκετά καλό νούμερο. Πολλά βρήκαν το δρόμο τους και στην Ελλάδα, περιέργως όμως σπάνια βλέπω κάποιο ενώ στην πλειοψηφία τους από που έχω συναντήσει είναι σε κακή έως άθλια κατάσταση. Οι Fulvia Coupe και οι Junior σώθηκαν κυρίως γιατί ανήκαν στις πιο καθαρόαιμες Ιταλικές μάρκες, ενώ αυτά που ήταν κατασκευάσματα της κοινής Fiat δεν δέχθηκαν την φροντίδα που άξιζαν. Δυστυχώς αυτό το BC δεν είναι η κατάλληλη βάση για να στήσω το Sports Coupe των ονείρων μου, οπότε η αναζήτηση συνεχίζεται. Ευτυχώς από την άλλη έχω φίλους που διατηρούν μερικά από αυτά σε άψογη κατάσταση, οπότε τουλάχιστον καμιά βόλτα που και που μπορώ να απολαύσω.


Fiat 124 Sports Coupe BC (1)

What if...?

Fiat 124 Sports Coupe BC (1)
Πηγή εικόνας:https://www.flickr.com/photos/geralds_1311/15270751586
                         by Georg Sander

1 σχόλιο:

  1. Ένα από τα ομορφότερα coupe αυτοκίνητα...που κατασκεύασε η Fiat!

    ΑπάντησηΔιαγραφή