Το Tour Amical έφτασε στην Αθήνα. Συγκεκριμένα το Σάββατο 10/05/2014 και τα τέσσερα group των συμμετεχόντων στο Tour Amical κατέφθασαν στην πρωτεύουσα, όπου και παρέμειναν μέχρι το πρωί της Κυριακής 11/05/2014. Όσοι ενημερώθηκαν με κάποιον τρόπο (εδώ να ευχαριστήσω τον καλό φίλο Μάριο Ηλιού) καθώς και όσοι βρέθηκαν από τύχη στο Παναθηναϊκό Στάδιο είχαν τη δυνατότητα να θαυμάσουν πάνω από 130 κλασικά αυτοκίνητα παρατεταγμένα όμορφα στον προαύλιο χώρο του Σταδίου. Εκτός από αυτά όμως άλλα περίπου 30 κλασικά οχήματα, από προπολεμικές Bentley έως C1 Corvette είχαν παραταχθεί στη Βασιλέως Γεωργίου Α στο Σύνταγμα, έξω από τα πολυτελή ξενοδοχεία Grande Bretagne, King George και NJV Athens Plaza.
Στις συμμετοχές τώρα η Porsche είχε την τιμητική της, με τις μισές και βάλε συμμετοχές να είναι δικής της κατασκευής. Εκτός όμως από Porsche συμμετείχαν πολλές Mustang (με μια εκπληκτική GT350 να κλέβει καρδιές), αρκετές Corvette C1, πολλά Austin Healey 3000, Triumph TRs, Mercedes SLs και πολλά ακόμα στολίδια.
Τι είναι όμως το Tour Amical? Το 2001 πραγματοποιήθηκε η ιδέα μερικών petrol heads να ξεκινήσουν από την Αμβέρσα με τα κλασικά τους οχήματα, να διασχίσουν μεγάλο μέρος της Ευρώπης και να καταλήξουν στην Ταρίφα. Μόλις 5 γενναίοι συμμετείχαν σε αυτό το πρώτο Tour Amical, όμως βάλανε τις βάσεις για την πολύ επιτυχημένη συνέχεια του. Και από τους μόλις 5 συμμετέχοντες του πρώτου Tour Amical το 2001 φτάσαμε στους 172 το 2014 (με το Rally να πραγματοποιείται ολοκληρωτικά σε ελληνικό έδαφος.), κάνοντας την εκδήλωση αυτή το μεγαλύτερο Rally κλασικών αυτοκινήτων του Βελγίου.
Όπως είναι λογικό θα ήταν αδύνατο οι 172 συμμετέχοντες να διασχίζουν ταυτόχρονα τις ίδιες διαδρομές του εθνικού οδικού δικτύου, και για αυτό χωρίστηκαν σε 4 γκρουπ (Red, Blue, Inter και GT) και ξεκίνησαν στις 8 Μαΐου από διαφορετικές τοποθεσίες (Πάργα, Βόλος και Δελφούς). Ο βασικός σκοπός είναι όλα τα πληρώματα να περάσουν από τα ίδια μέρη, χωρίς να δημιουργηθεί συνωστισμός και ενόχληση. Τα μόνα μέρη στα οποία βρέθηκαν όλοι οι συμμετέχοντες κατά τη διάρκεια του αγώνα είναι η Αθήνα (στις 10/05) και η Θεσσαλονίκη (που θα συγκεντρωθούν για το τέλος του αγώνα στις 13/05 στο Makedonian Palace).
Αυτό όμως που έκανε εντύπωση είναι η απίστευτη οργάνωση των Βέλγων. Είχαν προβλέψει τα πάντα. Κάτω από κάθε αυτοκίνητο τοποθετήθηκε κάλυμμα ώστε να μη λερώσουν το χώρο (κάτι που από ότι κατάλαβα το κάνανε ακόμα και στα parking των ξενοδοχείων), είχαν σάκους με χαλίκια για να τοποθετήσουν στην είσοδο του Σταδίου ώστε να μην βρουν τα αυτοκίνητα, είχαν 6-7 βοηθητικά οχήματα με κάθε είδους απαραίτητο εξοπλισμό για τις ανάγκες της διοργάνωσης αλλά και τις ανάγκες επισκευών των αυτοκινήτων (μέχρι και καινούργιο Fiat 500 σε τρέiλερ είχαν), είχαν ακόμα και κόκκινα χαλιά, τα οποία έστρωναν στους διαδρόμους ανάμεσα στα αυτοκίνητα.
Το τελευταίο οφείλω να ομολογήσω πως μου έκανε ίσως και τη μεγαλύτερη εντύπωση. Με πάνω από 130 αυτοκίνητα στον περιορισμένο αυτό χώρο (και έχοντας εμπειρία από προηγούμενες εκδηλώσεις στον ίδιο χώρο) θα περίμενε κανείς τοποθέτηση των αυτοκινήτων αλά "ελληνικό υπαίθριο parking του κέντρου". Αντίθετα οι διοργανωτές τα έστησαν με τέτοιο τρόπο ώστε και να χωρέσουν όλα, και να υπάρχουν διάδρομοι (τους οποίους κάλυψαν με κόκκινες μοκέτες!!!) ώστε να μπορεί να αποχωρήσει όποιος θέλει χωρίς να χρειαστεί να μετακινηθούν άλλα οχήματα. Όλα όμορφα τακτοποιημένα και παρουσιάσιμα.
Επίσης θέλω να αναφέρω ότι παρότι ήταν όλοι (συμμετέχοντες και διοργανωτές) στο δρόμο από τις 8 Μαΐου και είχαν διανύσει αρκετές εκατοντάδες χιλιόμετρα, ήταν όλοι ευχάριστοι και πρόθυμοι να κουβεντιάσουν και να απαντήσουν σε κάθε ερώτηση. Ακόμα και οι άνθρωποι της διοργάνωσης, παρότι είχαν την απίστευτη πίεση να στήσουν τα πάντα, να διαχειριστούν πάνω από 160 οχήματα και 300++ κουρασμένους συμμετέχοντες, δεν χάσαν την ευγένεια τους και την προθυμία τους να βοηθήσουν.
Στο Album που ακολουθεί μπορείτε να δείτε 650 φωτογραφίες από όλες σχεδόν τις συμμετοχές. Προς το παρόν δε θα δείτε φωτογραφίες από το μοναδικό Mehari του αγώνα, καθώς όταν κατάφερα να το προσεγγίσω για να το φωτογραφίσω, οι άνθρωποι το είχαν ήδη σκεπάσει (μην ξεχνάμε ότι όλα θα έμεναν όλο το βράδυ σε ανοιχτό χώρο). Όμως ελπίζω σε λίγες μέρες να το έχω λύσει αυτό. Φυσικά οι φωτογραφίες μου δεν είναι στο επίπεδο που θα ήθελα, καθότι ήμουν εντελώς απροετοίμαστος και δεδομένου ότι τα αμάξια έφτασαν μετά τις 16:00 (κάτι που δεν έδινε αρκετό χρόνο φυσικού φωτισμού) και τα περισσότερα ήταν ταλαιπωρημένα (λογικό δεδομένου ότι δεν επρόκειτο για "έκθεση" ή στατική εκδήλωση, αλλά απλά για διανυκτέρευση). Ελπίζω σχετικά σύντομα η απόκτηση μια πιο "επαγγελματικής" φωτογραφικής (καλή και πιστή η παλιά Canon PowerShot SX110 IS μου, αλλά τα βρίσκει σκούρα στον χαμηλό φωτισμό) να μπορέσω μα καλύπτω τουλάχιστον το θέμα του φωτισμού.
Album: https://photos.app.goo.gl/cHtPkwKanx7Kw3xJ9
Μπράβο Πρόδρομε!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπράβο Πρόδρομε!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάρα πολύ καλή παρουσίαση...& καταπληκτικές φωτογραφίες...!!!
Το αμάξι στην πρώτη φωτογραφία (το πράσινο) τι μάρκα και τι μοντέλο είναι; Μήπως γνωρίζεται; Και ευχαριστώ για την δημοσίευση σας..
ΑπάντησηΔιαγραφήAC Cobra
Διαγραφήhttp://en.wikipedia.org/wiki/AC_Cobra
Tour Amical - Aerial Video
ΑπάντησηΔιαγραφήhttps://www.youtube.com/watch?v=ju4Q44Ywkyw
Σας ευχαριστώ όλους. Kahaya Baris το αμάξι αυτό είναι βασικά μία ρέπλικα του Shelby Cobra.
ΑπάντησηΔιαγραφή