Τρίτη, 1 Μαρτίου 2016

Classics In Rotterdam: Renault 4TL



Renault 4TL

   Πρώτη Μάρτη σήμερα, και ιδανική μέρα για να μοιραστώ μαζί σας ένα ακόμα κλασικό από τους δρόμους του Rotterdam. Μια ακόμα γαλλική και ιστορική δημιουργία βρέθηκε μπροστά από τον φακό μου τις λίγες μέρες που βρισκόμουνα εκεί. Ένα "ταπεινό" Renault 4TL παρκαρισμένο (σε άψογη κατάσταση) μεν, αλλά σε καθημερινή χρήση δε. 

   Για αυτά τα ιδιαίτερα αυτοκίνητα δυστυχώς γνωρίζω ελάχιστα. Παρότι αρκετοί φίλοι μου έχουν, και παρότι μπορώ να πω ότι κατά καιρούς έχω εκτιμήσει πλήρως τις δυνατότητες τους, ποτέ δεν με τράβηξε προσωπικά σαν αμάξι, ώστε να κάτσω να μάθω περισσότερα για αυτό. Πιθανών φταίει η σχεδίαση του, που είναι love it or hate it, ή ίσως φταίει ότι είναι αρκετά καινούργιο για τα γούστα μου στα "classics" και αρκετά "Ευρωπαϊκό" για τα γούστα μου στα daily drivers. Παρόλα αυτά θα προσπαθήσω να μοιραστώ μαζί σας τα λίγα πράγματα που γνωρίζω για το συγκεκριμένο μοντέλο.

   Το Renault 4 ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 1961, ως R3 και R4, αντικαθιστώντας στην ουσία το πισωκίνητο/πισωμήχανο Renault 4CV. Και πως αντικαθιστούμε ένα μοντέλο με διάταξη όλα πίσω? Μα φυσικά βάζοντας τα πάντα μπροστά, και βγάζοντας στην παραγωγή το πρώτο επιβατικό προσθιοκίνητο Renault. Κατά τη διάρκεια της παραγωγής του ελάχιστα πράγματα άλλαξαν στο θέμα του αμαξώματος, με τις κυριότερες αλλαγές να έχουν να κάνουν με τα μηχανικά σύνολα.


Renault 4TL

 
   Η αρχική ιδέα κατά τη διάρκεια του σχεδιασμού και της εξέλιξης του ήταν να καταφέρει να ανταγωνιστεί επάξια τον Citroen 2CV, το οποίο και μετρούσε ήδη περίπου 14 χρόνια στην αγορά, οπότε και η πρακτικότητα και η λειτουργικότητα υπήρξαν βασικές αρχές της δημιουργίας του. Με την τοποθέτηση του συνόλου κινητήρα/σασμάν/μετάδοση μπροστά υπήρξε μεγάλο όφελος στο θέμα του χώρου και της γενικότερης χωροθέτησης, καθώς και οικονομία (ο βασικός λόγος εξάλλου που τα FWD έχουν κατακτήσει τον κόσμο της αυτοκίνησης). Αυτό σε συνδυασμό με το αυξημένο (σε σχέση με το 2CV) μέγεθος και την ευκολία με την οποία μπορείς να "αδειάσεις" στην κυριολεξία το αμάξι το κάνανε ένα απίστευτο εργαλείο για κάθε είδους επαγγελματία που δεν ήθελε να έχει ένα van για καθημερινό και για τη δουλειά (άλλες εποχές τότε, χωρίς παχιές αγελάδες, και με ένα αυτοκίνητο ανά οικογένεια στας Ευρώπας). 

   Σε αντίθεση με την μέχρι τότε επικράτηση του αυτοφερόμενου αμαξώματος στα επιβατικά οχήματα για το Renault 4 κρίθηκε καταλληλότερη η χρήση σασί. Ήταν μια λύση που ως επί το πλείστων είχε περισσότερο οικονομικά πλεονεκτήματα. Βέβαια δεν χρησιμοποιήθηκε ο σχεδιασμός των προπολεμικών σασί τύπου σκάλας ούτε των βρετανικών σπορ αυτοκινήτων τύπου ψαροκόκαλο, αλλά δημιουργήθηκε μια πλατφόρμα, αρκετά στιβαρή, πάνω στην οποία βιδώνονταν το αμάξωμα, και η οποία είναι γνωστή ως ημί αυτοφερόμενο αμάξωμα.

    Το πιο ενδιαφέρον κατά τη γνώμη μου σχεδιαστικό κομμάτι του αυτοκινήτου ήταν η ανάρτηση του. Πλήρως ανεξάρτητη ανάρτηση με ράβδους στρέψης. Στο μπροστινό τμήμα τα πράγματα ήταν αρκετά συμβατικά ακολουθώντας ως επί το πλείστον το παράδειγμα της Citroen Traction. Στην πίσω ανάρτηση όμως επιλέχθηκε μια πολύ ενδιαφέρουσα αρχιτεκτονική. Τα αμορτισέρ ήταν τοποθετημένα οριζόντια (ώστε να παραμείνει ο χώρος της καμπίνας επίπεδος) και οι ράβδοι στρέψης ήταν τοποθετημένοι ο ένας πίσω από τον άλλον. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το μεταξόνιο στην δεξιά πλευρά να είναι ελαφρώς μεγαλύτερο από αυτό της αριστερής πλευράς, κάτι που μπορείτε να το παρατηρήσετε και μόνοι σας κοιτάζοντας τα πίσω φτερά ενός 4L. 


Renault 4TL

   Κατά τη διάρκεια της παραγωγής τους υπήρξαν διάφορες αλλαγές σε κινητήρες, θέματα ασφαλείας κτλ, όπως επίσης υπήρξαν και διάφορες εκδόσεις. Το συγκεκριμένο μοιάζει να είναι ένα Renault 4TL, δηλαδή ένα 4L για εξαγωγή, και διαφέρει από το απλό 4L κυρίως στο λίγο πλουσιότερο φινίρισμα. Δυστυχώς οι γνώσεις μου όπως ανέφερα ξανά δεν είναι πολλές, αλλά αν έπρεπε να υποθέσω και βασιζόμενος σε κάποια χαρακτηριστικά του θα μπορούσα να υποθέσω ότι είναι παραγωγής μεταξύ 1983 με 1986. Αν κάποιος φίλος μπορεί να βοηθήσει περισσότερο να αναγνωρίσουμε πιο ολοκληρωμένα το συγκεκριμένο μοντέλο θα παρακαλούσα να το κάνω μέσω των comments κάτω από την δημοσίευση.

   Το 1992 πέρασε από τις πόρτες του εργοστασίου το τελευταίο Renault 4. Με 31 χρόνια συνεχή παρουσία στην αγορά και με μικρές ανανεώσεις στο θέμα της εμφάνισης υπήρξε ένα πολύ σημαντικό μοντέλο στην γκάμα της Renault, άξιος ανταγωνιστής του 2CV και ένα πολύ πετυχημένο μοντέλο. Πάνω από 8 εκατομμύρια κατασκευάστηκαν στην διάρκεια αυτών των ετών και πολλά από αυτά όχι μόνο κυκλοφορούν ανάμεσα μας, αλλά συνεχίζουν να προσφέρουν της υπηρεσίες τους και έχουν ένα ιδιαίτερο και φανατικό κοινό. 

Καλό Μήνα σε Όλους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου