Πέμπτη 12 Ιανουαρίου 2017

Abandoned: Volkswagen (Type 1) Beetle Export LHD 1949/50

DSC09073

   Όσοι με ξέρουν προσωπικά ξέρουν πόσο αδιάφορα μου είναι τα σκαθάρια. Για κάποιον περίεργο λόγο ουδέποτε με κέρδισαν, και παρότι είχα διάφορες μνήμες από αυτά (συγγενείς και γνωστούς) ποτέ δεν μου κέντρισαν το ενδιαφέρον. Στην πραγματικότητα με εξαίρεση το Hebmuller Cabrio, και τα διάφορα Type 14 και Type 34 δεν υπάρχουν και πολλά VW που θα μπορούσαν να μου κερδίσουν το ενδιαφέρον και να κερδίσουν μια θέση στο ιδεατό γκαράζ μου. 

   Κάπως έτσι παραλίγο να μην δω το συγκεκριμένο θησαυρό πριν από μερικούς μήνες, κάνοντας "safari" κλασικών αυτοκινήτων στα χωριά της Φθιώτιδας. Η αλήθεια είναι ότι από μακριά μου έμοιαζε ως ένα απλό κοινό σκαθάρι (ξέρω ότι πολλοί τα λατρεύετε και πολύ καλά κάνετε, απλά εμένα δε μου τραβούν το ενδιαφέρον) και για αυτό θα το προσπέρναγα χωρίς να του αφιερώσω τον χρόνο που του αξίζει. 


DSC09067

   Η αλήθεια λοιπόν είναι ότι με την πρώτη ματιά σε ένα "άσχετο" στο θέμα Beetle θα έμοιαζε σαν ένα απλό και ταπεινό σκαθαράκι. Ευτυχώς για τον υποφαινόμενο άσχετο δίπλα του βρίσκονταν ένα πιο μοντέρνο Ιαπωνικό που όντως μου κέντρισε το ενδιαφέρον, και στην κουβέντα με τον ιδιοκτήτη του χώρου μου αποκαλύφθηκε ότι πίσω από το αμάξι που με ενδιέφερε ήταν ένας πολύ παλιός σκαραβαίος, που μάλιστα υπήρξε και το πρώτο αυτοκίνητο του συγκεκριμένου χωριού. Για το τελευταίο κρατάω τις αμφιβολίες μου, πάντως σίγουρα ήταν ίσως το παλαιότερο ΕΙΧ που κατάφερα να εντοπίσω, ενώ σίγουρα μιλάμε για ένα πολύ παλιό σκαθάρι. 

  Πρώτα μου αποκαλύφθηκε η μούρη, η οποία διαφέρει ελάχιστα από οποιοδήποτε σκαθάρι της δεκαετίας του 50. Τουλάχιστον στα μάτια ενός άσχετου. Πηγαίνοντας προς τα πίσω πρόσεξα το οβάλ πίσω παράθυρο και εκεί ξεκίνησα να καταλαβαίνω ότι έπεσα σε κάτι ιδιαίτερο. Στις έως τώρα αναζητήσεις μου έχω την τύχει να πέσω σε διάφορα σκαθάρια με οβάλ πίσω τζάμι και ήμουν σίγουρος ότι κάτι δεν κόλλαγε με το ταμπλό. Με λίγη παραπάνω αναζήτηση στην μηχανή αναζήτησης του εγκεφάλου μου ξεκίνησα να σιγουρεύομαι για την ιδιαιτερότητα του συγκεκριμένου. Είχα να κάνω με ένα Split Window το οποίο κάποια στιγμή το μετέτρεψαν σε οβάλ, μετατροπή που ήταν διαδεδομένη εκείνη την εποχή. 

   Κάπου εδώ όμως τελείωσαν οι όποιες λίγες γνώσεις είχα πάνω στο θέμα. Χάρη στη βοήθεια του φίλου Αλέξανδρου προσέξαμε τις λεπτομέρειες, όπως την έλλειψη φινιστρινιών στις πόρτες και κλαπέτων αέρα στα μπροστά φτερά και με κάποια σχετική σιγουριά, και με δεδομένη την "λογική" των μετατροπών που γίνονταν εκείνη την εποχή σε αυτά τα αυτοκίνητα, φτάσαμε στο συμπέρασμα ότι είχαμε να κάνουμε με κάποιο πραγματικά early σκαραβαίο, και μάλιστα έκδοση Export. 


Volkswagen (Type 1) Beetle Export LHD 1949/50 (1)

   Στην έως τώρα ζωή μου είχα την τύχη να δω πολλών ειδών οχήματα. Κάποια πολύ σπάνια και ακριβά, ενώ κάποια άλλα ακόμα και μοναδικά. Κάποια από τις αρχές της αυτοκίνησης και κάποια υπολείμματα των διαμαχών των κρατών στη διάρκεια του χρόνου. Ποτέ όμως δεν είχα δει split window σκαθάρι, πόσο μάλλον και τόσο παλιό. Έχω πετύχει κατά καιρούς βέβαια διάφορα Kubelwagen, αλλά ποτέ τόσο παλιό πολιτικό σκαθάρι. 

   Η κατάσταση του δεν είναι και η καλύτερη, το αντίθετο μάλιστα. Οι μετατροπές δίνουν και παίρνουν και είμαι σίγουρος ότι ο όποιος ήρωας αποφασίσει να ασχοληθεί θα αντιμετωπίσει πολλές δυσκολίες τόσο στην επαναφορά σε original κατάσταση, όσο και στην εύρεση των απαραίτητων ανταλλακτικών. Όμως μπορώ να πω με σιγουριά ότι ο συγκεκριμένο σκαραβαίος αξίζει να σωθεί. Αξίζει να του δοθεί μια ακόμα ευκαιρία και να τον δούμε ξανά στους δρόμους σύντομα. Μην ξεχνάμε ότι είτε μας αρέσει είτε όχι το συγκεκριμένο αμάξι έχει παίξει πραγματικό ρόλο στην ιστορία και την εξέλιξη των αυτοκινήτων.

   Σχετικά με το συγκεκριμένο σκαθάρι πρέπει να αναφέρω και τα εξής. Ο ιδιοκτήτης του χώρου ανέφερε ότι ίσως και να υπάρχει ενδιαφέρον σε ενδεχόμενη πώληση του οχήματος. Φυσικά με το ανάλογο κόστος, καθώς γνωρίζουν τόσο για την παλαιότητα του οχήματος, όσο και για την αξία του ως έτοιμο. Μοτέρ υπάρχει, αλλά θεωρώ απίθανο να είναι το γνήσιο καθώς κάποια στιγμή φαίνεται το αμάξι να ανακαινίστηκε πλήρως και πολύ αμφιβάλω ότι κρατήθηκε το γνήσιο μοτέρ. Σύμφωνα με τον ίδιο άνθρωπο υπάρχουν και τα περισσότερα ανταλλακτικά που φαίνεται να λείπουν αλλά και πάλι δεν γνωρίζω αν μιλάμε για τα εργοστασιακά ή για πράγματα που προστέθηκαν αργότερα.

   Αν κάποιος ενδιαφέρεται πραγματικά μπορεί να έρθει σε επαφή μαζί μου και να του δώσω τα στοιχεία επικοινωνίας του ανθρώπου με τον οποίο ήρθα σε επαφή. Βέβαια επειδή ξανά αναφέρω ότι ο άνθρωπος γνωρίζει τι έχει, έχει στο μυαλό του και μια αρκετά υψηλή τιμή, οπότε δεν υπάρχει λόγος να προσπαθήσει κάποιος που δεν έχει την δυνατότητα να επενδύσει ένα σημαντικό ποσό. Προσωπικά δεν έχω κάποιο ενδιαφέρον για το συγκεκριμένο και για αυτό, ούτε κάποιο κέρδος από ενδεχόμενη πώληση του. Το μόνο που θα κάνω είναι να δώσω ένα τηλέφωνο και δυστυχώς δεν μπορώ να σας πω περισσότερα από αυτά που ήδη έχετε διαβάσει εδώ. Ελπίζω να σας άρεσε η ανακάλυψη αυτή.


Volkswagen (Type 1) Beetle Export LHD 1949/50 (1)

What if...?

Volkswagen (Type 1) Beetle Export LHD 1949/50 (1)
Πηγή εικόνας: http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=597810

1 σχόλιο: