Παρασκευή, 3 Ιανουαρίου 2014

Abandoned: Plymouth Special DeLuxe 4door sedan 1946-48


 photo 1-19-IMG_3612_zps42a76698.jpg

   Καλώς ήρθατε στην μαγευτική Κούβα...
 
   Αυτός θα μπορούσε να είναι ένας εναλλακτικός τίτλος για το συγκεκριμένο άρθρο. Και δε θα απείχε και πολύ από την αλήθεια, καθώς όλα τα στοιχεία της φωτογραφίας θα μπορούσαν να παραπέμψουν στην όμορφη αυτή γωνία της Καραϊβικής, όπου ο χρόνος μοιάζει να έχει παγώσει στο 1959. Παλαιά πέτρινα κτίρια, ξεβαμμένη κίτρινη μπογιά, μερικά graffiti και ένα αμερικάνικο αυτοκίνητο, πρόχειρα επισκευασμένο με ότι ανταλλακτικά υπήρχαν εύκαιρα. Δυστυχώς όμως δεν έχω καμία επαφή με το photoshop και τα προγράμματα τους είδους οπότε, εκτός από μία μικρή επεξεργασία στα χρώματα και στις σκιές, δεν μπόρεσα να σβήσω τα μόνα αποδεικτικά στοιχεία ότι η φωτογραφία αυτή δεν είναι από Κούβα. Η κάμερα και οι λιγοστές ελληνικές μουτζούρες στον τοίχο μαρτυρούν την πραγματικότητα.


 photo 09-IMG_3602_zps214e9079.jpg

 photo 29-IMG_3622_zps67548a6f.jpg
  
   Ας πάρουμε όμως τα πράγματα λίγο από την αρχή. Είχα πλήρη άγνοια για την ύπαρξη του συγκεκριμένου αυτοκινήτου μέχρι τον Δεκέμβρη περίπου, όπου ο φίλος Κλεανθης Μπαντης ανάρτησε φωτογραφίες του αυτοκινήτου αυτού σε μία ομάδα σε δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης.
 
   Αφού ενημερώθηκα για την ακριβή τοποθεσία του αυτοκινήτου στον Πειραιά, ξεκίνησα για να το αντικρίσω. Σε κάποιους θα φανεί παράξενη η ανάγκη μου να φωτογραφήσω και να θαυμάσω ένα αυτοκίνητο όπου στην κυριολεξία το έχουν καταστρέψει, όμως πρέπει να λάβετε όλοι υπόψιν σας ότι στην Ελλάδα του 2014 το να βρεθεί ένα τόσο παλιό αυτοκίνητο, και μάλιστα αμερικάνικο, σε οποιοδήποτε άλλο μέρος εκτός από τις εκδηλώσεις των "κλασικών" (και των Detroit Cruisers βεβαίως βεβαίως) είναι εξαιρετικά σπάνιο. Τα περισσότερα από αυτά τα έφαγε η χαλυβουργική και οι αποσύρσεις και οι παλιατζήδες, ενώ όσα επέζησαν βρίσκονται κατά κύριο λόγο σε υπόγεια ή σε κανένα χωράφι.


 photo 10-IMG_3603_zpsad7e389e.jpg
 photo 36-IMG_3629_zps082bc79c.jpg
 photo 25-IMG_3618_zpsdb5c818d.jpg


   Η αλήθεια είναι ότι τίποτα δε μπορούσε να με προετοιμάσει για το θέαμα, και σίγουρα, ακόμα και σήμερα, δεν βρίσκω "λογική" στην όλη κατάσταση. Ένα Plymouth, από τα εκατοντάδες που κατέκλυσαν τους ελληνικούς δρόμους μετά το τέλος του 2ΠΠ, πρόχειρα "φτιαγμένο", ένα συνονθύλευμα ανταλλακτικών στην πραγματικότητα, που απλά βρίσκεται στο πλέον περίεργο σημείο.
 
   Οι μετατροπές που έχει υποστεί είναι πάρα πολλές, και δεδομένης της χαμηλής αξίας του οχήματος, μετατρέπουν την όποια σκέψη για σωστή αποκατάσταση του σε εφιάλτη. Μοιάζει σχετικά φρεσκοβαμμένο, αν και πρόχειρα, και λείπουν η πλειοψηφία των διακοσμητικών χρωμίων του. Όσα δε υπάρχουν είναι τόσο άσχημα τροποποιημένα και κομμένα που η αντικατάσταση τους κρίνεται απαραίτητη εφόσον κάποιος θέλει να ασχοληθεί μαζί του.
 
   Την εικόνα συμπληρώνουν τα τάσια από κάποιο Ιαπωνικό φορτηγάκι (υποθέτω), τα πίσω φώτα από τρέιλερ, τα άσχετα μπροστινά, τα αγνώστου προέλευσης μπροστινά φλας, το διακοσμητικό στο καπό από Mercury του 50 και οι χρωμιωμένες λωρίδες του μέτρου σε όλο το αμάξωμα. Εκτός αυτών βέβαια το flathead εξακύλινδρο μοτέρ που θα έπρεπε να φοράει έχει αντικατασταθεί από κάποιο φορτηγήσιο εξακύλινδρο Chevrolet, ενώ η μπροστινή αριστερή ανάρτηση πρέπει να έχει επισκευαστεί πρόχειρα κάτι που μαρτυρεί το έντονα αρνητικό κάμπερ.


 photo 12-IMG_3605_zps3b77a6c6.jpg
 photo 34-IMG_3627_zps85dbfd93.jpg

 photo 01-IMG_3594_zps0e1aa564.jpg

   Όπως και να έχει μοιάζει να είναι ένα αυτοκίνητο που ετοιμάστηκε για να αποτελέσει κάποιου είδους διαφήμιση ή ταμπέλα και που δυστυχώς όμως κατέληξε σε ένα τελείως διαφορετικό μέρος, με ελάχιστη κίνηση. Ποιος ξέρει. Ίσως κάποια στιγμή στο μέλλον μάθουμε ποιος το έφτιαξε και με ποιο σκοπό.


 photo 16-IMG_3609_zpsef001c57.jpg
 photo 19-IMG_3612_zps03dee9ad.jpg

   Και λίγα λόγια για το μοντέλο αυτό. Το τέλος του 2ΠΠ  βρήκε την αμερικάνικη αυτοκινητοβιομηχανία να παράγει οχήματα, τανκς και οπλισμό για τους συμμάχους. Η παραγωγή πολιτικών μοντέλων είχε διακοπεί το 1942. Οι στρατιώτες επέστρεφαν, η αγορά έπρεπε να ξαναβρεί τους προπολεμικούς της ρυθμούς, και οι Αμερικάνοι να συνεχίσουν να ζουν το "Αμερικάνικο Όνειρο". Ποια ήταν η λύση του Detroit σε αυτό. Μα η παραγωγή των προπολεμικών αυτοκινήτων με ένα ελαφρύ ρετουσάρισμα. Στην ουσία λοιπόν τα αυτοκίνητα του 1946 δεν ήταν τίποτα παραπάνω από τα αυτοκίνητα του 1942.
 
   Στον ίδιο ρυθμό μπήκε και η Chrysler, η οποία είχε πληρώσει πολύ ακριβά την προσπάθεια της να πρωτοπορήσει με το Airflow. Η Plymouth λοιπόν το 1946 παρουσίασε τα δύο "νέα" της μοντέλα, τα DeLuxe και Special DeLuxe σε πλήρες γκάμα αμαξωμάτων. Να σας πω την αλήθεια οι διαφορές μεταξύ τους ήταν τόσο μικρές που στην πράξη είναι σχεδόν αδύνατο να ξεχωρίσεις το μοντέλο μονάχα από μία φωτογραφία. Τα μοντέλα αυτά δίχως σχεδόν καθόλου αλλαγές συνέχισαν την εμπορική πορεία τους μέχρι και το 1948. Τότε, και μετά το χαστούκι που έφαγαν οι Big Three από τον Tucker, έγινε μία αρκετά εκτεταμένη αλλαγή στην γκάμα, παρουσιάζοντας και για πρώτη φορά πραγματικά sedan τριών όγκων.
 
   Στην Ελλάδα τα Plymouth αυτής της γενιάς (και γενικά η Plymouth από το 1946 έως και το 1958) κυκλοφόρησαν αρκετά, κυρίως ως ταξί, και είναι πολύ συχνό θέαμα σε κάθε ελληνική ταινία εποχής. Η συγκεκριμένη γενιά μάλιστα είναι και από της πλέον σύνηθες στις εκδηλώσεις κλασικών αυτοκινήτων, μιας και υπάρχουν αρκετά που έχουν διασωθεί (ο αριθμός παραμένει μονοψήφιος, αλλά είναι αρκετά σε σχέση με άλλα αμερικάνικα της ίδιας εποχής).
 
   Τέλος θέλω να ευχαριστήσω τον Κλεάνθη για την άμεση ανταπόκριση του και γιατί μου έδωσε τη δυνατότητα να φωτογραφίσω ένα πολύ ιδιαίτερο θέμα σε μία ξεχωριστή τοποθεσία. Από τις ελάχιστες φορές που το όλο κάδρο οδηγούσε μόνο του στα επόμενα κλικ της φωτογραφικής.


 photo 38-IMG_3631_zpsa7e5f759.jpg
 photo 08-IMG_3601_zps8ef16a4a.jpg
 photo 05-IMG_3598_zpse2637140.jpg

What if...?

 photo Plymouth_Special_De_Luxe_4-Door_Sedan_1946_zps95052339.jpg

Πηγή εικόνας: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Plymouth_Special_De_Luxe_4-Door_Sedan_1946.jpg

1 σχόλιο:

  1. Μήνυμα από το Κοσμά Πρόδρομο: Μην πατήσετε στις υπερσυνδέσεις. Είναι spam δεν τις έχει τοποθετήσει ο συγγραφέας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή