Τρίτη, 12 Μαρτίου 2013

Abandoned: Bond Equipe GT 4S

   Πάντα θυμάμαι να ψάχνω όπου και αν βρίσκομαι για παλιά αυτοκίνητα (φαντάζομαι ότι ήδη το έχετε καταλάβει αυτό). Συνήθως βρίσκω αυτοκίνητα συνηθισμένα, άλλες φορές βρίσκω λιγότερο συνηθισμένα, όμως μερικές φορές επιβραβεύομαι με κάτι παραπάνω. Κάπως έτσι, σε μία από τις αναζητήσεις μου εντόπισα ένα πολύ σπάνιο και ιδιαίτερο όχημα. Ένα Bond Equipe GT 4S, βαμμένο μπορντό, με ακτινωτές ζάντες, που βρίσκονταν παραμελημένο σε ένα γκαράζ στον Πειραιά. 


 photo IMG_2424_zpscac83111.jpg

   Αυτό το σπάνιο όχημα είναι δημιουργία της Bond Cars Ltd, μιας εταιρείας που κατασκεύαζε συνήθως μικρά οικονομικά τρίκυκλα οχήματα, και έχει μείνει γνωστή για αυτά. Παρόλα αυτά το 1963 ξεκίνησε η παραγωγή του πρώτου τετράτροχου μοντέλου της εταιρείας. Το αυτοκίνητο αυτό ήταν το Bond Equipe GT και ήταν βασισμένο στο Triumph Herald. Για την ακρίβεια το σασί, το παρμπρίζ, οι πόρτες και διάφορα άλλα ανταλλακτικά ήταν αυτούσια από το Herald. Το υπόλοιπο αμάξωμα ήταν από fiberglass και ο κινητήρας ήταν από το Spitfire.
 
   Το 1964 ακολούθησε το Bond Equipe GT 4S, το οποίο και αντικατέστησε το GT. Οι διαφορές εμφανισιακά ήταν πολλές, με κύριες τα διπλά φανάρια μπροστά, και την ύπαρξη καπό πίσω. Στα μηχανικά ακολουθήθηκε η ίδια συνταγή με τον 1200αρι κινητήρα του Spitfire, ο οποίος όμως απέκτησε μερικά παραπάνω άλογα.
 
   Τελικά μέχρι και το 1970, οπότε και σταμάτησε η παραγωγή των τετράτροχων Bond, ακολούθησε μία ακόμα ανανέωση με την παρουσίαση του GT 4S 1300 καθώς και ένα μεγαλύτερο μοντέλο με δίλιτρο κινητήρα και με δύο αμαξώματα (το GT/GT 4S/ GT 4S 1300 ήταν coupe). Ένα coupe και ένα convertible.
 
   Στην Ελλάδα τα τετράτροχα Bond κυκλοφόρησαν αρκετά (για τα δεδομένα της εποχής, και της σπανιότητας του μοντέλου), και για αυτό είχα πετύχει μερικές φορές ακόμα σε αγγελίες και όχι μόνο. Αυτό όμως ήταν το πρώτο που είδα από κοντά, και που μάλιστα ήταν πλήρες. Δυστυχώς βρέθηκε στον δρόμο μου μία δύσκολη περίοδο, όπου δεν μπορούσα ούτε να ονειρευτώ την απόκτηση του. Για αυτό και δεν έκανα καμία απολύτως κίνηση για να έρθω σε επαφή με τον ιδιοκτήτη. Ήλπιζα ότι τα πράγματα θα άλλαζαν, και ότι αυτό θα παρέμενε εκεί (το σημείο όπου βρισκόταν βοήθαγε στο να μένει μακριά από τα αδιάκριτα βλέμματα). Δυστυχώς πιο λάθος δε θα μπορούσα να κάνω. Ούτε τα οικονομικά μου βελτιώθηκαν, αλλά και από ότι έμαθα το αυτοκίνητο δόθηκε (δε θα ήθελα να σχολιάσω την τιμή...) σε μεγάλο Έλληνα συλλέκτη. Τουλάχιστον ίσως επιτέλους γίνει το πρώτο αυτοκίνητο από αυτά που έχω παρουσιάσει που θα μοιάσει με την "What if..." φωτογραφία του.


 photo IMG_2426_zpsc8265b67.jpg

What if...?


 photo 6842490437_d62cfdea8a_z_zps01bfb990.jpg

Πηγή εικόνας: http://www.flickr.com/photos/twinbowlers/6842490437/

3 σχόλια:

  1. Πάνος Κρητικός13 Μαρτίου 2013 - 3:34 μ.μ.

    Κάποτε(δεκαετία 80')...με ένα ίδιο Bond Equipe GT 4S..."έστριβα" στις πλατείες της Φιλιθέης...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τότε ίσως μπορείτε να μου λύσετε μια απορία που έχω από την πρώτη στιγμή που έμαθα για αυτά τα αυτοκίνητα. Σε σχέση με τα Triumph από τα οποία δανείζονταν σασί και μηχανικά, ήταν καλύτερα στην οδήγηση ή χειρότερα?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πάνος Κρητικός17 Μαρτίου 2013 - 4:14 μ.μ.

    Το Bond Equipe GT 4S ήταν απο fiberglass...& ήταν πιό "ελαφρύ"...στην οδήγηση...!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή