Δευτέρα, 9 Ιουλίου 2012

Classic Car Show: PHAETHON Technological Museum at River West


Photobucket

   Μια έκπληξη περιμένει τους λάτρεις του ιστορικού αυτοκινήτου που θα επισκεφτούν το εμπορικό κέντρο RIVER WEST στα Δυτικά Προάστια. Συγκεκριμένα στο 3ο επίπεδο, σε έναν μεγάλο χώρο, το Τεχνολογικό Μουσείο "ΦΑΕΘΩΝ" εκθέτει μερικά από τα κλασικά αυτοκίνητα που απαρτίζουν τη συλλογή του.



Photobucket

   Συγκεκριμένα 16 αυτοκίνητα από τη συλλογή του μουσείου έχουν μεταφερθεί και εκτεθεί σε έναν ειδικά διαμορφωμένο χώρο, στο τελευταίο επίπεδο του εμπορικού κέντρου. Εκτός από τα οχήματα, υπάρχουν και μεγάλες καλόγουστες επιγραφές, στις οποίες αναγράφονται τα χαρακτηριστικά των αυτοκινήτων, μερικά ιστορικά στοιχεία για κάθε μοντέλο που βρίσκεται στο χώρο αυτό, καθώς και μερικά στοιχεία για τα συγκεκριμένα οχήματα και τους πρώην ιδιοκτήτες τους. Στοιχεία, που για μερικά οχήματα κρίνονται τουλάχιστον ανακριβή.


Photobucket
Photobucket

   Η περιήγηση στα κλασικά αυτοκίνητα ξεκινάει από την είσοδο στο εμπορικό κέντρο από το parking. Εκεί βρίσκεται ένα πανέμορφο κόκκινο Triumph Spitfire MK3 του 1969 με μαύρο εσωτερικό και hardtop.


Photobucket

   Στην αίθουσα βρίσκονται οι υπόλοιπες 15 καλλονές. Πρώτη είναι μία Hupmobile Series M De Luxe Century Phaethon του 1929. Για το συγκεκριμένο αναγράφεται ότι έχει εισαχθεί από την Αργεντινή, και ότι ήταν στην κατοχή της οικογένεια του δικτάτορα Pinochet. Ο όρος "οικογένεια" είναι κάπως γενικευμένος, και δυστυχώς από την έρευνα που έκανα δεν βρήκα κάποια πηγή που να επιβεβαιώνει ή να απορρίπτει αυτήν την πληροφορία.


Photobucket
Photobucket

   Δίπλα της βρίσκεται μία πανέμορφη γαλάζια Chevrolet Bel Air 4door sedan του 1953. Το αυτοκίνητο αυτό το έχω δει και άλλη φορά από κοντά, και είναι πραγματικά πολύ όμορφο. Δυστυχώς η "ταυτότητα" του είναι ουσιαστικά για άλλο αυτοκίνητο. Αναφέρεται στις "μυθικές" Bel Air της τριετίας 1955-1956-1957. Πιθανότατα αρχικά να σχεδιάζονταν να εκτεθεί μία 56άρα τιρκουάζ Bel Air 4door hardtop που βρίσκεται και αυτή στη συλλογή του μουσείου. Η συγκεκριμένη από την άλλη είναι τετράπορτη sedan και στην γκάμα της είχε μονάχα δύο εξακύλινδρους κινητήρες. Η Chevrolet παρουσίασε πρώτη φορά V8 μοτέρ το 1955. Επίσης αξίζει να αναφερθεί ότι η ονομασία Bel Air για τα μοντέλα της Chevrolet χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά το 1950. Bel Air ονόμαζαν το hardtop coupe μοντέλο τους, κάτι που ήταν ουσιαστικά πρωτοποριακό για την εποχή. Μην ξεχνάμε ότι την αρχή των "ακόλονων" μοντέλων την έκανε τη μόλις το 1949. Ενώ λοιπόν όλη η γκάμα της ονομάζονταν Deluxe ή Special Deluxe (ανάλογα την έκδοση), το hardtop αμάξωμα ήταν το μόνο μοντέλο με ξεχωριστή ονομασία. Για την ιστορία τα sedan και convertible αμαξώματα Chevrolet ανήκαν στη σειρά Styleline και τα fastback αμαξώματα ανήκαν στη σειρά Fleetline. Αυτή η ονοματολογία κράτησε μέχρι και το 1952. Το 1953 άλλαξαν εντελώς οι ονομασίες των "σειρών" της Chevrolet και πλέον ονομάζονταν ανάλογα το επίπεδο εξοπλισμού τους 150, 210 ή Bel Air. Οπότε και πλέον εμφανίστηκαν τετράπορτες και convertible Bel Air.


Photobucket

Photobucket

   Ακολουθεί μία όμορφη Mercedes-Benz W191 170 S-V του 1954 σύμφωνα με τον ιδιοκτήτη της.


Photobucket
Photobucket

   Καθώς και μία Mercedes-Benz W108  280SE sedan του 1969.


Photobucket

   Το επόμενο αυτοκίνητο που βλέπουμε είναι ένα VW Karmann-Ghia Typ14 coupe του 1965, που όμως σύμφωνα με τον ιδιοκτήτη του, έχει μετασκευαστεί σε speedster, και είναι ένα από τα "πρωτότυπα" (όπως τα αναφέρει ο κ. Χρυσανθακόπουλος), δικής του σχεδίασης.


Photobucket

   Ένα ακόμα μοντέλο της γερμανικής φίρμας που μπορούν να θαυμάσουν οι επισκέπτες, είναι ένα VW Beetle Typ1 του 1965.


Photobucket

   Όπως επίσης και ένα ακόμα "πρωτότυπο" βασισμένο σε σκαραβαίο του 1966. Εδώ απλά θέλω να επισημάνω, ότι έχω πολύ διαφορετική αντίληψη του τι σημαίνει "πρωτότυπο" και τι "μετασκευή".


Photobucket

   Ένα Wolseley 16/60 του 1960 αντιπροσωπεύει ένα πολύ γνώριμο σουλούπι, που ονοπώλησε τις περασμένες δεκαετίες τους Ελληνικούς δρόμους. Οι λεγόμενες "Φαρίνες" βρίσκονταν σε κάθε γειτονιά, είτε με τα σήματα του BL Group, είτε με τα σήματα της Peugeot, είτε ακόμα με τα σήματα της Fiat.


Photobucket

   Τη Μ. Βρετανία αντιπροσωπεύει και ένα από τα χαρακτηριστικά σύμβολα του Λονδίνου, το γνωστό λονδρέζικο ταξί FX4, αλλά στην πιο πρόσφατη έκδοση του από την London Taxis International (LTI), το Fairway του 1989.


Photobucket

   Ένα ακόμα πολύ όμορφο και χαρακτηριστικό όχημα είναι η Citroen D Super του 1971 με την υδροπνευματική της ανάρτηση.


Photobucket
Photobucket

   Όπως επίσης δε θα μπορούσε να έλειπε και το πολύ δημοφιλές Citroen 2CV. Το συγκεκριμένο αναγράφεται ότι είναι του 1974, αλλά φέρει χρωματισμό και χαρακτηρισμό Charleston, κάτι που σύμφωνα με την wikipedia (και όχι μόνο) δεν είναι δυνατόν, καθώς ξεκίνησε να παράγεται από το 1980 ως ειδική έκδοση, και από το 1981 ως κανονική. Στην "ταυτότητα" του αναγράφεται ότι τα Charleston σταμάτησαν να παράγονται το 1977, κάτι που προφανώς δεν ισχύει.


Photobucket

   Φυσικά εκτός από τα πολιτικά οχήματα, υπάρχει και ένα στρατιωτικό. Ένα M151-A2 MUTT Ford του 1952.


Photobucket

   Φυσικά δεν μπορεί να υπάρξει έκθεση κλασικών αυτοκινήτων χωρίς την παρουσία τουλάχιστον μίας Alfa Romeo. Στην προκειμένη έχουμε μία Alfa Romeo Giulia Nuova Super του 1977. Βέβαια και εδώ υπάρχουν "λάθη" στην παρουσίαση, καθώς ούτε "NOVA" είναι, και μάλλον δύσκολο να είναι 1.8 και να είναι και αυθεντική.


Photobucket

   Εκτός όμως από την Alfa, υπάρχει ένα ακόμα ιταλικό αυτοκίνητο στην έκθεση αυτή, με μεγάλη ιστορία (υποτίθεται). Είναι ένα Fiat Argenta Series 1 κατασκευής μεταξύ 1982 και 1984. Βέβαια, αν κάποιος διαβάσει τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου θα δει ότι το αυτοκίνητο αυτό αναφέρεται ως Fiat 131 του 1985. Κάτι που φυσικά είναι πασιφανές λάθος. Και δυστυχώς τα "λάθη" δεν σταματάνε εδώ. Αναγράφεται ότι το συγκεκριμένο όχημα είναι θωρακισμένο, και ότι ανήκε στην ασφάλεια του Silvio Berlusconi. Μάλιστα το συγκεκριμένο όχημα έχει σημάδια από σφαίρες, από την επίθεση που είχε δεχτεί ο πρώην πρωθυπουργός της Ιταλίας, από τις Ερυθρές Ταξιαρχίες. Όμως δυστυχώς δε νομίζω ότι υπάρχει ίχνος αλήθειας. Αρχικά το αυτοκίνητο φέρει πινακίδες που εκδόθηκαν το 1985 για την περιοχή της Αθήνας. Οπότε από το 1985 το αυτοκίνητο αυτό βρίσκεται στην Ελλάδα. Πότε ακριβώς χρησιμοποιήθηκε από τον κ. Berlusconi? Επίσης όσο και να το έψαξα δεν βρήκα κάποια αναφορά για επίθεση των "Ερυθρών Ταξιαρχιών" εναντίον του πρώην πρωθυπουργού. Ο καθένας μπορεί να βγάλει τα συμπεράσματα του.


Photobucket

   Και τελειώνουμε με μία ακόμα "αμερικάνα". Μία Chevrolet Camaro RS κατασκευής μεταξύ 1980 με 1981. Δυστυχώς εδώ έχουμε πάρα πολλά λάθη στην παρουσίαση του, καθώς και τη δημιουργία ενός αστικού μύθου. Ας τα πάρουμε όμως με τη σειρά.

α) Αρχικά ο κυβισμός που αναφέρεται είναι λάθος. Αυτό είναι και το μικρότερο λάθος. Ξεπερνώντας τα ιστορικά στοιχεία για τη δημιουργία της Chevrolet, φτάνουμε σε αυτά που αφορούν πιο πολύ το μοντέλο.
β) Αναγράφεται λοιπόν ότι το 1963 παρουσιάστηκε Chevalier με εξακύλινδρο και V8 μοτέρ. Κάτι που φυσικά είναι λάθος, καθώς τέτοιο μοντέλο απλά δεν υπάρχει. Το 1963 παρουσιάστηκε η Chevrolet Chevelle με τρία εξακύλινδρα μοτέρ και τρία V8. Επίσης το 1959 παρουσιάστηκε το Chevrolet Corvair, με εξακύλινδρα επίπεδα μοτέρ μόνο. Το 1963 παρουσιάστηκε και η δεύτερη γενιά της Chevrolet Corvette, πιο γνωστή ως Sting Ray. Πιθανότατα το Chevalier να είναι μία μίξη των παραπάνω.
γ) Αμέσως μετά αναγράφεται ότι την ίδια χρονιά (1963) η Chevrolet παρουσιάζει το συγκεκριμένο Camaro ως απάντηση στη Mustang της Ford. Μόνο που η Mustang παρουσιάστηκε το 1964, και η Chevrolet παρουσίασε το μοντέλο Camaro όντως ως απάντηση, αλλά μόλις τον Σεπτέμβριο του 1966. Και φυσικά εννοώντας την πρώτη γενιά που δεν είχε καμία σχέση με την παραπάνω, καθώς ήταν ένα κλασικό coupe με σχήμα τριών όγκων, και που έβγαινε σε coupe και convertible εκδόσεις με έναν εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα και πέντε V8.
δ) Η συγκεκριμένη Camaro ανήκει στην δεύτερη γενιά του μοντέλου με πλήρη γκάμα κινητήρων.
ε) Η γυάλινη "πτυσσόμενη" οροφή που παρουσιάζεται ως κάποιο σημαντικό έξτρα είναι απλά μία καγκουριά της εποχής. Η Camaro, όπως και τα Firebird/Trans Am που είχαν το ίδιο αμάξωμα, είχαν μόνο τη δυνατότητα για targa οροφή.

   Και τώρα ο αστικός μύθος που λέγαμε. Αναγράφεται ότι το συγκεκριμένο αυτοκίνητο ήταν το προσωπικό όχημα του Αλέξανδρου Ωνάση. Για να πειστεί μάλιστα το κοινό, το Camaro αυτό βαπτίστηκε μοντέλο 1972, καθώς είναι γνωστό ότι ο Αλέξανδρος Ωνάσης απεβίωσε στις 23 Ιανουαρίου του 1973. Μόνο που το συγκεκριμένο είναι από τα τελευταία μοντέλα της δεύτερης γενιάς. Φυσικά θα μπορούσε να είναι μετατροπή, βασισμένη σε κάποιο παλιότερο. Μόνο που αυτό θα μπορούσε να βασιστεί σε μοντέλο του 1975 και μετά. Τα προηγούμενα είχαν επίπεδο πίσω παράθυρο, ενώ από το 1975 μέχρι και το 1981 είχαν κυρτό πίσω παράθυρο που "αγκάλιαζε" τον χώρο των επιβατών. Ακριβώς όπως και το συγκεκριμένο παράδειγμα. Και καλώς ή κακώς αυτή είναι μία μετατροπή που κανένας δε θα μπαινε στον κόπο να κάνει. Ουδέποτε λοιπόν αυτό το αμάξι δεν πέρασε από τα χέρια του Αλέξανδρου Ωνάση.

   Εξάλλου φημολογείται ότι ο πατέρας του Αριστοτέλης έκανε δώρο σε γνωστό τραγουδιστή Lamborghini Miura και Mercedes 300Sl Gullwing. Στον γιο του θα έπαιρνε ένα ταπεινό φτηνό Camaro?


Photobucket
Photobucket

   Φυσικά όποιος θέλει να θαυμάσει αυτά τα κλασικά αυτοκίνητα από κοντά, μπορεί να επισκεφτεί το εμπορικό κέντρο RIVER WEST, όπου και θα βρίσκονται για λίγο ακόμα καιρό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου